Opis projektu
Dobrze wyposażona pracownia komputerowa w dzisiejszych czasach to niezastąpione rozwiązanie wspomagające naukę niemal wszystkich przedmiotów, w szczególności informatyki, bez podziału na grupy, w tygodniowym planie zajęć. Jest to również miejsce rozwijania pasji i zainteresowań dzieci, młodzieży i dorosłych użytkowników.
Pracownia wyposażona w nowoczesny sprzęt komputerowy i multimedialny umożliwia rozwój wiedzy i umiejętności niezbędnych współczesnemu człowiekowi w codziennym życiu. Technologie towarzyszą nam bowiem we wszystkich dziedzinach życia. Obecnie uczeń ma nie tylko zdobyć wiedzę, ale w szczególności wiedzieć, gdzie i jak pozyskać potrzebne mu informacje i nabyć umiejętność ich wykorzystania. Zadaniem nauczyciela jest wskazanie uczniowi możliwości, jakie stawia przed nim świat, również ten cyfrowy.
Zastosowanie nowoczesnych urządzeń to element zachęty dla uczniów. Zajęcia prowadzone z ich użyciem będą bowiem nie tylko bardziej efektowne, interesujące, atrakcyjne, ale przede wszystkim efektywne, przynoszące wymierne korzyści. Jako jedna z największych szkół podstawowych w płocku „Trójka”, chce zmierzyć się z wyzwaniem kształcenia młodego pokolenia płocczan z użyciem nowoczesnych technologii, gotowych do rozwiązywania problemów współczesnego społeczeństwa.
Bez nowoczesnego sprzętu komputerowego nikt nie wyobraża sobie codziennego funkcjonowania. Nowoczesna pracownia komputerowa byłaby również odpowiedzią na potrzeby również innych grup społecznych. W dużej mierze mamy na myśli seniorów, którzy stanowią coraz większy odsetek mieszkańców Płocka. Oni również chcą być świadomymi obywatelami, korzystającymi z wszystkich wymogów współczesnego świata. Uniemożliwia im to często brak dostępu do narzędzi cyfrowych. Pracownia w naszej szkole służyłaby różnym organizacjom, klubom osiedlowym, klubom seniora, które chciałyby organizować zajęcia dla swoich członków.
Proponowany projekt objąłby przygotowanie pracowni komputerowej w budynku Szkoły Podstawowej z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 3 w Płocku, przy ul. Królowej Jadwigi 4 i składałby
się z następujących zadań:
1. Przygotowanie projektu pracowni,
2. Remont pomieszczenia przeznaczonego na pracownię,
3. Przygotowanie infrastruktury informatycznej, stanowiącej bazę dla pracowni (sieć komputerowa),
4. Zakup i montaż wyposażenia pracowni w tym: mebli, sprzętu komputerowego, sprzętu multimedialnego, niezbędnego oprogramowania.
Docelowo w pracowni znajdować się będą 23 stanowiska do pracy dla uczniów, uczestników zajęć, jedno stanowisko do pracy dla nauczyciela, prowadzącego zajęcia, jedno stanowisko dla nauczyciela wspomagającego proces kształcenia, ekran multimedialny. W efekcie szkoła zyska pracownię umożliwiająca prowadzenie zajęć z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Będą to głównie lekcje informatyki, ale również inne przedmioty, do nauczania których wykorzystuje się nowoczesne technologie, oprócz tego w pracowni tej odbywać
się będą zajęcia pozalekcyjne rozwijające u uczniów pasje i zainteresowania związane z programowaniem i robotyką. W pracowni odbywać się będą również szkolenia Rady Pedagogicznej w ramach wewnątrzszkolnego i zewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli. Dodatkowo pracownia służyć będzie różnym organizacjom, klubom osiedlowym, klubom seniora,
które będą organizować zajęcia dla swoich członków.